Tenis de mesa: Regulamento, instalacións e material, técnica e táctica.

 ÍNDICE

1. INTRODUCCIÓN

2. REGULAMENTO

    2. 1. INSTALACIÓNS

    2. 2.  MATERIAL

3. TÉCNICA 

4. TÁCTICA


1. INTRODUCCIÓN



O tenis de mesa ou tamén chamado ping-pong é un deporte no cal se enfrentan dous adversarios e como campo teñen unha mesa para dito deporte separada por unha rede.

    Este práctica foi inventada polos ingleses a finais do século XIX, malia a que os grandes xogadores están en Asia. Ao principio xogábase entretemento en mesas de comedor con pelotas de golf ou inclusive de xoguete e unha caixa de puros ou libro como rede.

    Foi James Gibb, quen fixo historia xa que el mismo suxeriu un nome para o deporte que daquela se coñecía como Tenis de Salón, o que hoce coñecemos mayormente como pin-pong, debido ao sonido que producía a pelota ao golpear coa pá e contra a mesa. Gibb tamén suxeriu a sistema de puntuación a 21 tantos e ademais modificou as pelotas coas que se xogaba importando unhas novas pelotas de celuloide.

Nesta imaxe podemos ver o material co que se xogaba nos seus inicios.

O ping-pong é un xogo que todos algunha vez xogamos aínda que fora con un libro como pá como facían ao principio os inglese.


Este deporte aínda que parece unha cousa do máis sinxela, a nivel profesional está comprobado por diversos estudios que é un dos máis difíciles. Así mesmo, é unha práctica con máis de 40 millóns de deportistas federados en todo o mundo. 

2. REGULAMENTO

    Existe un conxunto de regras básicas que debemos seguir todos aqueles que queiramos xogar algunha vez a este deporte:

- O primeiro xogador que saque (servicio) determínase aleatoriamente. Cada xogador ou parella sacará dúas veces, pasando despois o saque ao xogador ou parella contraria.

- Para os xogos individuais, as liñas brancas sobre a mesa non significan nada, pero nos xogos por parellas, cada xogador golpea en diagonal de dereita a esquerda, seguindo as liñas trazadas na mesa.

- O xogador ou parella que comeza nun lado nun xogo debe cambiar de bando no seguinte xogo do partido. Como sempre, son partidos impares, no último xogo do encontro os xogadores ou parellas cambiarán de bando cando o primeiro xogador ou parella anote 5 puntos.

- Un saque realízase colocando o balón na palma da man. Lánzase a polo menos 16 cm de altura e tópase de forma que acade o primeiro rebote no lado da rede do xogador que saca. Despois deste primeiro rebote o balón debe rebotar no lado do opoñente antes de que este golpee coa súa paleta.

- Unha vez que o balón está en xogo comeza o período de concentración. Cada xogador golpea a bola para pasalo ao lado do rival, pode ir dun lado ao outro indefinidamente.

- Cando un xogador golpea a bola non pode botar do seu lado, pero pode botar do lado do opoñente.

- Un xogador marca un punto se a bola bota dous ou máis no lado do opoñente; se o opoñente golpea a bola e esta cae da mesa sen botar ao outro lado nin golpeada polo outro xogador ou se o adversario golpea a bola e esta bota primeiro no seu lado da mesa.

- Mentres a pelota está en xogo non está permitido mover a mesa nin tocala con ningunha parte do corpo ou obxecto que non sexa a pala. Será un punto para o equipo contrario.

- Un xogador ou parella gañará unha partida cando alcance 11 puntos cunha diferenza de 2 puntos sobre o rival.

- O partido consistirá nun número impar de xogos de 3, 5 ou 7 en función da competición e o gañador será aquel que gañe máis da metade dos xogos anteriores.


    2. 1. INSTALACIÓNS

    As instalacións do tenis de mesa son a mesa na que se xoga e a rede que divide os campos.
Tanto unha como a outra deben cumprir as medidas normativas establecidas pola federación.
En canto a mesa, a súa superficie superior, coñecida como superficie de xogo, deberá ser rectangular, con unha lonxitude de 2,74 m e unha anchura de 1,525 m, deberá estar situada nun plano horizontal a 76 cm del solo.
A superficie de xogo non inclúe os costados da parte superior da mesa.
Esta superficie deberá estar dividida en dous campos iguais por unha rede vertical paralela ás liñas de fondo e será continua en toda a área de cada campo.
    Para dobres, cada campo estará dividido en dous medios campos iguais por unha liña central branca. 

    Por outro lado, a rede que se interpon para dividir en dúas metades a mesa debe medir 15,25 cm de alto.

    O conxunto da rede estará formado pola rede, a súa suspensión e os soportes, incluíndo as fixacións que as suxeitan á mesa.

2. 2.  MATERIAL

- A BÓLA 


Está feita de celuloide ou algún material plástico similar e pode ser branca ou laranxa con 40 mm de diámetro. Deberá pesar 2,7g.

- A PÁ

  

    A pá debe estar homologada e cuberta por un lado por caucho vermello e caucho negro polo outro.
    

3. TÉCNICA 

- GOLPES 


Un xogador golpea a pelota se a toca, mentres está en xogo, coa pa suxeitada na man ou coa man que suxeita a paleta por debaixo do pulso. Existen varios tipos de golpes, algúns deles nn os utilizamos pero vamos a coñecelos...

· Topspin: é un efecto que permite xogar a bóla a maior velocidade.
· Backspin: é un xiro de porción, fai xirar a bóla cara atrás.
· Flip: consiste en golpear a bóla con forza, colocando a raqueta debaixo dela, cando este rebotou preto da rede. Cabe mencionar que no clásico flip a bóla rebota preto da rede.
· Bloqueo: neste movemento hai que deixar inmóbil a raqueta para devolver a bóla enviada con forza polo rival.
· Bucle: é un efecto que se lle dá a bóla cando se realiza un corte.
· Loop Flip: consiste en mover a raqueta a ambos os dous lados para que ao regatear no campo do adversario cambie de dirección.

-SAQUE


    Ao executar o saque ou tamén chamado servicio, a bóla colócase na palma da man. Despois é propulsada o máis vertical posible ata acadar polo menos 16 centímetros de altura. Por último, é golpeada. Durante este proceso, o xogador pode situarse en calquera lugar detrás da súa liña de base. Tamén pode servir a calquera parte do campo do opoñente, sempre que a bóla bote primeiro no seu propio lado da mesa.
    Se a bóla toca a rede durante o saque, e despois a mesa do lado do opoñente, o saque queda anulado. Tamén se cancela se o adversario non está preparado, sempre que non intente responder e levante a man para avisalo.
    En caso de fallar o saque, o punto é para o rival.
No saque tamén existen distintos tipos de técnicas para executalo; concretamente tres:

 · Saque dende a dereita


O golpe de dereita en ping pong é o golpe que se fai cando o contacto coa bóla se fai dende o mesmo lado co que suxeitamos a pala de ping pong. A pesar do nome, este é o lado dereito para os xogadores destros e o lado esquerdo para os zurdos.



 · Saque de revés


Neste tiro de tenis de mesa, crúzase o brazo por diante do corpo para facer contacto coa bóla. Ademais, o lado co que se golpea a pá é diferente que cando se golpea coa man dereita. É por iso que moitos xogadores usan diferentes gomas para xogar ao tenis de mesa dependendo do seu xogo con cada bando.
Neste saque, a bóla é golpeado do mesmo xeito que co saque de dereita.


 · Saque cortado



Un saque cortado faise con backspin, onde a bóla bota e despois vai cara atrás.
É unha boa forma de tomar o control do ataque no punto. Cando un servizo é sacado cun saque cortado, coñécese como saque fantasma, debido á velocidade coa que a bóla regresa.




4. TÁCTICA



    Na táctica do tenis de mesa é moi importante ter certos factores en conta como son: o agarre da raqueta, a posición básica, ....

- POSICIÓN BÁSICA



    A posición corporal básica correcta é de pé, cos xeonllos lixeiramente flexionados e o peso do corpo lanzado cara adiante para acelerar os movementos e facilitar a anticipación.
    Os movementos son moi curtos e, agás se o xogador está moi lonxe da mesa, non cruza as pernas nun paso de carreira. A distancia correcta da mesa dependerá da táctica empregada, aínda que en ningún caso se debe tomar posición en contacto coa mesa, salvo para devolver determinados golpes. 

- AGARRE DA RAQUETA



    No tenis de mesa hai tres formas básicas de suxeitar a raqueta:

· Agarre europeo ou clásico: É o máis estendido en Europa e a súa principal vantaxe é que permite xogar cos dous lados da raqueta sen ter que cambiar a posición dos dedos; A raqueta colócase como no tenis, pero deixando o índice estendido por fóra (revés), no bordo da lámina.

· Agarre chinés: Nesta modalidade o índice e o polgar están xuntos na folla exterior da folla pero sen entrar en contacto, mentres que na cara interna os tres dedos están xuntos e lixeiramente dobrados sobre a folla.

· Agarre xaponés: é moi semellante ao chinés, pero o dedo índice e o polgar están en contacto; no lado oposto, os dedos están máis abertos que no agarre chinés.

Ademáis outro aspectos que debemos ter en conta na táctica que usemos para xogar a este deporte son: os nosos puntos fortes e débiles, os puntos fortes e débiles do oponente, non permitir que o contrario execute os seus golpes máis fortes, elaborar un plan, estudar a estratexia do contrario,...

No hay comentarios:

Publicar un comentario